Додаток №2

до наказу № 2/70

від 05.04.2019р.

 

План заходів, спрямованих на запобігання

та протидію булінгу (цькуванню)

в Івано-Франківському НВК «Школа-гімназія №3»

 

№ з/п

Зміст роботи

Термін виконання

Відповідальні

  1.  

Розгляд заяви про випадки булінгу (цькування) здобувачів освіти, їхніх батьків, законних представників, інших осіб та видача рішення про проведення розслідування.

Постійно

Директор Скиданчук Д.М.

  1.  

Визначення уповноваженої особи з-поміж працівників закладу освіти для здійснення невідкладних заходів реагування у випадках виявлення фактів булінгу та/або отримання заяв/повідомлень від постраждалої особи/інших осіб.

Впродовж року

Директор Скиданчук Д.М.

  1.  

Засідання Ради профілактики. «Профілактика ризиків насилля, шкільного булінгу та дотримання прав дітей».

2 вівторок місяця

(позачергово)

Директор Скиданчук Д.М., заступник директора з виховної роботи Філіпович Л.І.,

працівники психологічної служби, вчителі, члени ради, батьки.

  1.  

Забезпечення виконання заходів для надання соціальних та психолого-педагогічних послуг здобувачам освіти, які вчинили булінг, стали його свідками або постраждали від булінгу (цькування).

Впродовж року

Директор Скиданчук Д.М., класні керівники

1-11 класів, практичний психолог

Томин М.С.,

соціальний педагог

Лецин І.І.

  1.  

Повідомлення уповноваженим підрозділам органів Національної поліції України та службі у справах дітей про випадки булінгу (цькування) в закладі освіти.

 

Впродовж 1 доби від вчинення булінгу

Директор Скиданчук Д.М.,

уповноважена особа заступник директора з виховної роботи Філіпович Л.І.

  1.  

Забезпечення на веб-сайтах закладу освіти відкритий доступ до правил поведінки здобувача освіти в закладі освіти, плану заходів, спрямованих на запобігання та протидію булінгу, порядку подання та розгляду заяв (з дотриманням конфіденційності) про випадки булінгу від здобувачів освіти, їх батьків.

Впродовж року

Директор Скиданчук Д.М.,

уповноважена особа заступник директора з виховної роботи Філіпович Л.І.

  1.  

У разі виникнення підозри щодо домашнього насильства, жорстокого поводження з дитиною або якщо є реальна загроза його вчинення (удома, з боку однолітків, з боку інших) уповноважена особа зустрічається із дитиною, стосовно якої є інформація про жорстоке поводження щодо неї, намагається розговорити, встановити контакт, довірливі стосунки та надає емоційну підтримку; проявляє інтерес, дружелюбність, щирість, теплоту і симпатію, дитина має відчути, що її дійсно чують і розуміють. Дотримуватись принципу конфіденційності щодо постраждалої особи.

Постійно

Уповноважена особа заступник директора з виховної роботи Філіпович Л.І.

  1.  

Якщо дитина підтверджує факт жорстокого поводження чи насильства щодо неї, уповноваженій особі необхідно з'ясувати терміни подій, які відбулися з дитиною, та можливості отримати їх опис.

За виявленням

Уповноважена особа заступник директора з виховної роботи Філіпович Л.І.

  1.  

Повідомляє директора та працівників психологічної служби закладу освіти.

За виявленням

Уповноважена особа закладу освіти заступник директора з виховної роботи Філіпович Л.І.

  1.  

Забезпечення організації соціально-психологічного супроводу постраждалих.

Постійно

Директор Скиданчук Д.М.,

практичний психолог

Томин М.С.,

соціальний педагог

Лецин І.І.

  1.  

Соціальний педагог здійснює соціально-педагогічний супровід з жертвою та її кривдником, особливо, якщо останнім є інший учень (учні) закладу.

За виявленням

Соціальний педагог

Лецин І.І.

  1.  

Практичний психолог за потреби складає план корекційної роботи, та у разі необхідності перенаправляє до інших спеціалістів (психотерапевта, невролога).

За виявленням

Практичний психолог

Томин М.С.

 

  1.  

У разі виявлення ознак чи факторів, що можуть вказувати на домашнє насильство, складні життєві обставини, жорстоке поводження з дитиною або ризики щодо їх виникнення стосовно дитини, передають уповноваженій особі закладу освіти, а у разі її відсутності - безпосередньо керівникові закладу освіти (директорові) чи заступнику директора інформацію про дитину з метою планування подальших дій щодо заходів для надання медичної, психологічної або іншої допомоги постраждалому.

За виявленням

Педагогічні працівники, медичний та господарсько-обслуговуючий персонал закладу освіти.

  1.  

Індивідуальні та групові бесіди. «Профілактика негативних проявів поведінки в учнів».

Впродовж року

Класні керівники

1-11 класів, практичний психолог

Томин М.С.,

соціальний педагог

Лецин І.І.

  1.  

Тренінг «Що сприяє порозумінню між людьми?»

Жовтень

2018р.

Соціальний педагог

Лецин І.І.

  1.  

Психологічний вісник, скринька довіри психологічна гра. «Профілактика негативних проявів поведінки та стресових ситуацій учнів у школі».

Жовтень

2018р.

Практичний психолог Томин М.С.

  1.  

Психологічний вісник «День психічного здоровя».

Жовтень

2018р.

Практичний психолог Томин М.С.

  1.  

Тренінг «Умій дружити»

Жовтень

2018р.

Томин М.С.

  1.  

Виховна година «Що таке насилля. Види, прояви та наслідки негативної поведінки».

Жовтень

2018р.

Соціальний педагог

Лецин І.І.

  1.  

Прес-інформування «Профілактика булінгу».

Жовтень

2018р.

Соціальний педагог

Лецин І.І.,

класні керівники

1-11 класів,

учні школи.

  1.  

Ознайомлення з методичними рекомендаціями щодо виявлення, реагування на випадки домашнього насильства і взаємодії педагогічних працівників із іншими органами та службами. Перелік організацій та установ, служб підтримки постраждалих осіб, до яких слід звернутися у випадку домашнього насильства.

Жовтень 2018р.

Директор Скиданчук Д.М., заступник директора з виховної роботи Філіпович Л.І.,

працівники психологічної служби, вчителі, батьки.

  1.  

Співпраця з головним територіальним управлінням юстиції, службою у справах дітей, патрульною поліцією, ювенальною превенцією, міським центром соціальних служб сім’ї дітей та молоді у проведенні профілактичних заходів щодо запобіганню жорстокого поводження з дітьми, ризиків насилля, профілактики булінгу.

Впродовж року

Директор Скиданчук Д.М., заступник директора з виховної роботи Філіпович Л.І.,

соціальний педагог

Лецин І.І.